De behandeling van (lage) Rugpijn | Chiropractie Zwijndrecht | Dordrecht | Barendrecht | Hendrik Ido Ambacht | Ridderkerk

Rugpijn

Lage rugpijn is de meest voorkomende niet-fatale kwaal in de westerse maatschappij en daarom één van de belangrijkste oorzaken van ziekteverzuim en één van de meest voorkomende redenen om een arts te bezoeken.

Rugpijn is een verzamelnaam voor allerlei klachten zoals o.a.: spit, hernia, artritis, slijtage, lumbago en ischias.
De pijn in de rug heeft vaak een lange geschiedenis. Met pijn in de rug kan niemand goed functioneren.

Symptomen
Pijn in de rug kan zich op verschillende manieren uiten. Soms is de pijn heel precies aan te wijzen. In andere gevallen voelt rugpijn algemeen aan, zoals stijfheid of een zwaar of vermoeid gevoel. Rugpijn kan tijdens of vlak na een inspanning optreden, maar ook pas veel later. Pijn is een waarschuwing van het menselijke lichaam dat er iets niet in orde is.

Pijn in de rug kan verschillende oorzaken hebben zoals:

• Blessures door bv. een auto ongeluk

• Langdurig een verkeerde houding aannemen

• Verkeerd tillen en bukken

• Gebruik van een slechte matras

• Slechte houding bij zitten, staan of lopen

• Zwangerschap

• Overgewicht

• Erfelijke of aangeboren factoren

• Te weinig lichaamsbeweging

Het is dus zeer belangrijk goed te onderzoeken wat de oorzaak van de rugklachten is om te bepalen of en hoe chiropractie hierbij kan helpen. Door een uitgebreid vraaggesprek en een specifiek lichamelijk onderzoek kan de bron van de klachten veelal toch goed gelokaliseerd worden. Behandeling wordt hierop gericht afgestemd om u zo snel en prettig mogelijk weer op de been te helpen.